5 Ağustos 2016 Cuma

Sessizlikte Diyalog



Herkese merhaba
(Bu yazıyı Zorlu Center'da otururken not defterime yazdığım yazıdan aktarıyorum.)
Bugün daha öncesinde Askıda Ne Var twitter hesabının çekilişinden kazandığım Sessizlikte Diyalog müzesine gittik. Tabi ki yanımda İlayda vardı. Daha öncesinde Karanlıkta Diyalog müzesine de gitmiştim, (onunla ilgili yorumumun linkini yazımın sonuna ekleyeceğim :) ) ve çok memnun dönmüştüm o yüzden çok uzun zamandır bu müzeyi merak ediyordum.
Saat 13.00 için mail ile daha öncesinden rezervasyon yaptırmıştım, Gayrettepe'ye koşarak gittim diyebilirim :) müze alanına gelip İlayda'yı beklemeye başladım, malum İstanbul :). O da  geldikten sonra yarım saat kadar bekledik ve salona girdik. İlk olarak eğitmenimiz ile tanıştık, kulaklıklarımızı takıp, kuralları dinledikten sonra ilk salona girdik.

Bizi ilk karşılayan büyük yuvarlak beyaz bir masa oldu. Üstümüzde bulunan ışık ellerimizin gölgesini oluşturuyordu. Bize sorduğu şekilleri (anlayabildiğimiz kadarıyla) yapmaya çalıştık. Bazen masanın üzerine kollarımızı koyup gölgemizi sanki fotoğraf çeker gibi masanın üzerine yansıttı.
Bir sonraki odada çerçeveler vardı ve orda yerlerimizi aldık, yüz ifadelerinin anlatıldığı bir salondu ve önümüzde bulunan slayt gösterisindeki yüz ifadelerini taklit ettik, bizi izleyip doğru yapıp yapmadığımızı kontrol ettikten sonra o salondan da çıktık.
Daha sonraki salonda şekiller vardı ve onları taklit ettik, çıkmadan önce de fotoğraf gösterip hangisinin olabileceğini tahmin etme oyunu oynadık, tamam itiraf ediyorum, kaybettim.
Bir sonraki salonda önümüze kutu olan bir masa çıktı, İlayda ile karşılıklı olarak oturduk ve bize kutunun altı mı yoksa üstü mü diye sordu, ilk önce ne demek istediğini anlamadık ama İlayda kutunun altını işaret edince kutunun kapağını bana çevirdi. Kutunun altındaki resmi İlayda bana anlattı ve ben de içindeki eşyalarla resmi adeta canlandırdım.
Çıkmadan önce duvarlarda bulunan resimlerden işaret dilinin çok az bir kısmını öğrendik. En son girdiğimiz odada bizi biri bekliyordu. Kulaklıklarımızı çıkarıp oturduk. Eğitmenimizi bize tercüme etti ve bizim söylediklerimizi O'na aktardı.
Şimdi! Öncelikle Askıda Ne Var hesabına çok teşekkür ediyorum, bizim için farklı bir deneyim oldu. Ayrıca orada bulunan  bize yardımcı olan eğitmenimize ve görevlilere de teşekkür ediyorum, her şey çok güzeldi.

Karanlıkta Diyalog yazımı okumak isteyenler buraya tıklayarak ulaşabilirler.

Dipnot:
Bloglarımda normalde resimsiz yazı yayınlamıyorum ancak, müzede fotoğraf çekemediğim için sadece internetten bir resim paylaşabildim.

1 yorum: